Yükleniyor...

Adres : Tığcılar Mahallesi Karaosman Sk. Akgüner İş merkezi
No: 17/102 Adapazarı / Sakarya
Telefon: 0264 271 96 96
Mobil : 0537 961 53 53

Hayrullah Levent ile Demir Hayat Röportajı

Hayrullah Levent ile Demir Hayat Röportajı

Hayrullah Levent ile Demir Hayat Röportajı

1. Bir sağlık sigorta poliçesinden ve onu sunan sigorta şirketinden öncelikli olarak beklediğiniz 3 şey nedir?

* Sigorta poliçesindeki teminatların çok alternatifli olmasını, sigortalının istediği teminatlarda poliçeyi alabilme imkanı olmasını isterim.

* Teminat-fiyat dengesinin çok iyi kurulmasını ve bu iki özelliğin rekabetçi olmasını arzu ederim. Tabii ki Poliçe teminatının (kapsamının) fiyata oranla önceliği her daim korunmalı. Fiyatta da özellikle istikrarın korunması çok önemli. Cari fiyat istikrarı, biz aracı kurumlar için hangi şirketin ürününü sigortalı adayına sunacağımıza karar verirken önemli yer tutmaktadır. Sağlık sigortası her ne kadar yıllık yapılsa da hiç kimse sağlık sigortasını alırken 1 yıllık yaptırmayı düşünmez. Ömrü ve imkanları elverdiği müddetçe devam etmeyi düşünerek yaptırır. Bu yüzden cari fiyat istikrarı; aslında yeni müşterileri şirket portföyüne dahil etmekte önemli bir etken olmakla birlikte, yenileme müşterisinin de mevcut şirketindeki ürününün devamlılığını sağlar. Böylece şirketine sadakatli davranacak özel bir müşteri portföyü oluşmuş olur.

* Kazanılmış haklar ve yenileme garantisinde müşterinin yanında yer alması. Bu konu belki de en önemli konudur. Şirketin müşterisine yenileme garantisini hangi şartlar ve ne kadar sürede verdiği çok önemlidir.  Ayrıca şirket, mevcut müşterisi henüz yenileme garantisi almadan bir hastalığa yakalanmışsa bu sigortalısına yenileme döneminde sunacağı şartlarla sigortalısını ne kadar sahiplendiğini ortaya çıkarır. Bu sadece güven ve sadakat açısından değil, bir bakıma sosyal sorumluluk açısından da bir değerlendirme noktası olabilir. Şirketimiz ve bazı şirketler mevcut müşterisinin böyle bir durumla karşılaşması halinde sigortalısına çok iyi sahip çıkıyor ve yarı yolda bırakmıyor.

2. Sağlığınıza dikkat eder misiniz? Buradan sigortalılarımıza aktarabileceğiniz size özel sağlıklı yaşam formülleriniz var mı?

Sağlığıma önceleri çok dikkat ettiğimi söyleyemem. Yine de sigara ve alkol kullanmamakla beraber kilomu da kontrol etmeye çalışırdım. Fakat sigortalılarımın ve çevremde tanıdığım kişilerin yaşadığı sağlık problemleri beni bu konuda bilinçli olmaya sevk etti. Son birkaç yıldır sağlığıma çok dikkat ediyorum. Özellikle sağlık alanında yazılmış bazı eserleri okudum. Yediklerime olabildiğince dikkat ediyorum. Özellikle hamur işlerini, şeker ve tuzu dikkatli ve az tüketmeye gayret ediyorum. Herkesin kendi kendisinin diyetisyeni olması gerektiğini düşünüyorum. Düzenli spor yapmaya önem veriyorum.

3. Sigortalılarımıza hizmet veriyorsunuz. Geçen süre zarfında şirketimizin üzerinizde bıraktığı izlenimleri aktarmak üzere bize  neler söylemek istersiniz?

Demir Hayat genel olarak butik bir şirket özelliği taşımaktadır. Çalışanlarının birçoğu ile tanışıyorum hatta çoğuyla da arkadaş olduk. Benim için birçok yönüyle ideal bir şirket diyebilirim. Hemen hemen her konuda yetkili veya uzmana direkt telefonla (çoğu şirkette ancak maille ulaşılabilir ve geri dönüş zamanı, olayın tam anlaşılması vb. konularda çok sorun yaşanır) ulaşabiliyorum. Zamanında çözülmezse büyük sorunlar oluşturabilecek küçük problemleri anında ve seri çözebiliyoruz. Pazarlama ve üretim departmanının bizlere yaklaşımı çok iyi ve çözüm odaklı. Bununla beraber her şey güllük gülistanlık değil, çalışmamız ve kendimizi geliştirmemiz gereken birçok konu da var. Bu konularda da ilerde daha iyi olacağımızı düşünüyorum.

4.Şirketimizin hizmet  kalitesini 1 den 10 a kadar puanlamanızı istesek hangi puanı verirdiniz? Neden?

8 puan verirdim. Öncelikle neden 10 veya 9 olmadığını belirteyim. Bana göre 10 alan şirket ya iflasın eşiğindedir (hatta iflas etmişte kimsenin haberi yoktur), ya da monopol bir piyasada piyasanın tek hakimi olduğundan hataları dahi söylenemez. 9 ise eleştiriye kapalı veya mükemmel derecede saat gibi işleyen çok büyük sermaye şirketleri veya holdingler için söylenebilir. Şu anda belki dünya da buna örnek verilebilecek birkaç şirket vardır. 8 notu Demir Hayat için ideal. Geçmişte yaptıklarıyla kendini ispat etmiş, bununla birlikte piyasayı takip eden ve sürekli gelişen, değişime ve yeniliklere açık bir şirket. Belki en önemli eksiği acenteleriyle toplu olarak sık bir araya gelip çeşitli aktiviteler yapmaması. Diğer şirketlerin yaptığı gibi yılda 1 (en azından 2 yılda bir kez) acenteleriyle bütün üst düzey yönetimin bir araya geleceği organizasyonlarla şirket içi iletişim ve ilişkileri daha da güzel seviyelere taşıyabilir. Bu da moral motivasyon ve en nihayetinde üretime çok olumlu yansır. Bu konuda ilerde güzel şeyler olacağını ümit ediyorum.

5.Son olarak bu güzel söyleşimizde sizin dile getirmek istediklerinize de yer vermek isteriz. Sigortalılarımızla ve okurlarımızla bu vesile ile neler paylaşmak istersiniz?

Öncelikle bu söyleşi imkanı verdiğiniz için teşekkür ederim. Sektörümüz gerek uluslararası alanda gerekse ülkemizde çok hızlı gelişiyor ve değişiyor.

Sigorta şirketleri müşteri odaklı çalışmaya daha da fazla önem vermelidir. Müşterinin isteklerini ve beklentilerini iyi anlayabilmeli, gerçek müşteriye (ne yazık ki sektörümüzde bu kavramı konuşmaya başladık çünkü sayısı azımsanmayacak kadar insan sigorta şirketlerinin gerçek müşterisi olamayacak durumda) “hizmette sınır yoktur” bakış açısıyla bakmalıdır. Bu meseleyi  strateji yolunun mihenk taşı olarak kabul etmelidir. Amaç yeni müşterilere ulaşmak ve portföy ve üretimi artırmak ise bunun da olmazsa olmazlarından bir tanesinin mevcut müşterileri memnun etmekten geçtiğinin bilinciyle hareket etmelidir.

Biz aracı kurumlar bu sektörün dinamiği olarak devam etmek istiyorsak; sürekli kendimizi geliştirmeli, teknolojik alt yapıya önem vermeli, ürünler ve işimizle ilgili hayat boyu eğitim ilkesini benimsemeliyiz. Şirketlerin kendileri için belirlemiş oldukları hedef ve stratejilerde ne kadar dikkatli oldukları aşikar. Bunu en küçük acente veya aracı kurum dahi yapmalı, hedefli, sağlam ve hızlı büyümeyi başarabilecek yöntem için çalışmalıdır.

Sigortalılar da, sigorta poliçesi alırken iyi sorgulamalı ve iyi öğrenmelidir. Ne yazık ki tüketici olarak toplumumuz öğrenmeye kapalı. Aldığı ürünü iyi incelemiyor ve öğrenmiyor. Daha sonraları sorun yaşamak istemiyorsak, başlangıçta biraz yorulmak ve ne aldığımızı öğrenmek durumundayız. Bunun birinci yolu aldığımız sigorta poliçesinin teminatlarını, genel ve özel şartlarını, klozlarını iyi okumaktan geçiyor.

Sigortalıların ülkemizde yaptıkları en büyük hata bir mal veya eşya (araba, ev, işyeri vb.) aldıklarında bu malı sigortalatmaları gerektiğini düşünerek sigortacılarını ararlar. Aslında herkesin bir sigorta danışmanı (ben buna risk doktoru diyorum) olmalı. Öncelikle bu risk doktoruna sahip olduğu tüm maddi-manevi değerleri (bu değerler kişinin kendisi, eşi, çocukları, evi, arabası, işyeri, kazancı, kullandığı krediler vb… olabilir) anlattıktan sonra bu değerleri nasıl güvence altına alacağını öğrenmelidir. Danışmanları ile sürekli iletişim içinde kalarak bu değerlerinde bir değişiklik olduğunda danışmanlarına hemen bilgi vermelidir.  

Tekrar teşekkür ederim.